Marketingstrategie

Sluit uw marketingstrategie nog aan bij de wensen en behoeften van uw organisatie?
In een persoonlijk gesprek kijken we samen naar de basis, de richting en de uitvoering.
Kortom, de juiste route. Onderweg hebben we het onder meer over het marketingplan, klantenbinding, imago, positionering en de communicatie. We lichten een aantal diensten toe.

Marketingstrategie

Strategisch marketingplan

Wij hebben een eigen methode ontwikkeld voor een sterke marketingstrategie én een praktisch actieplan. Aan de hand van onze ‘marketingstrategie-achtbaan’ nemen we u in acht stappen mee in de wereld van marketing en strategie.

Werkwijze
De ingrediënten van ons stappenplan? Wij kijken onder meer naar de ondernemingsdoelstellingen, maken een marktanalyse en ontwikkelen het integrale marketingbeleid. Door ons actieplan weet u precies wanneer welke acties nodig zijn.

Wij leggen u graag in een persoonlijk gesprek alles uit over onze achtbaan.

Marketingcommunicatie

U kent uw markt, klanten en producten als geen ander. Marketingcommunicatie daarentegen is onbekend terrein. Wij vertalen waar u voor staat naar content voor verschillende vormen van marketingcommunicatie, zoals reclame, sponsoring en social media.

Werkwijze

We kijken eerst naar uw bestaande communicatiemiddelen. We maken een kort en efficiënt plan van aanpak. Ook pakken wij direct werkzaamheden op, zoals:

  • Het aanscherpen van uw website.
  • Het herschrijven van uw folders, mailingcampagne en andere  communicatie-uitingen.
  • Het ontwikkelen van sjablonen voor onder meer offertes en brieven.  

Klantbeleving

Wist u dat 89 procent van de klanten overstapt naar een concurrent door een slechte klantervaring? Daarom is de klantbeleving, ook wel de customer experience, een essentieel onderdeel van een marketingstrategie. Het gaat om alle belevenissen, behoeften en ervaringen van uw klant. Een tevreden klant is loyaal en komt terug. Een goede customer experience levert dus meer (vaste) klanten en meer omzet op.

Werkwijze

Het ontdekken van en werken aan de ultieme klantbeleving kan op verschillende manieren, zoals:

  • Het ontwikkelen van een klantreis, de zogenoemde customer journey.
  • Het monitoren van klantervaringen.
  • Het verhogen van de klantloyaliteit.

Meer informatie over de mogelijkheden van marketingstrategie voor uw organisatie?

Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten.

Tanya Martinus
Strategisch adviseur

Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889

Of mail naar t.martinus@magis.nl