Industrie en (groot)handel

Waar ligt uw klant ’s nachts wakker van? Het antwoord is de basis voor uw marketingstrategie: u wilt weten voor wie u werkt. Met onze aanpak helpen we bedrijven in de handel en (food)industrie bij de omschakeling van een meer productgerichte marketingaanpak naar klantgericht denken.

Slimme marketing

Ontwikkelingen binnen de handel en (food)industrie gaan snel en vragen om innovatieve technologieën. Cloud, mobile, big data en Internet of Things worden steeds meer toegepast. Zonder slimme marketing is omgaan met onder meer nieuwe concurrentie en ecosystemen lastig. Wij benadrukken vooral hoe deze middelen uw klant verder helpen.

Smart data

U leert uw klant beter kennen door te kijken naar data die u al in huis heeft. Het geeft inzicht in de productie en distributie van uw product, maar ook in de toepassing ervan. Deze waardevolle informatie komt niet alleen van pas bij het inrichten van uw serviceproces, maar ook bij het ontwerp van nieuwe producten of diensten, die aansluiten bij de wensen van uw klant.

Bewustwording en betrokkenheid

Om uw (potentiële) klant op een goede manier te benaderen, is bewustwording en betrokkenheid van u en uw werknemers nodig. Hoe ervaart uw klant het contact met uw bedrijf? Via customer journey mapping brengen wij alle mogelijke contactmomenten in kaart. Door het (aankoop)proces vanuit het perspectief van de klant te zien, ontdekken we waar het klantcontact voor verbetering vatbaar is.

Advies en begeleiding

Advies en begeleiding nodig in de dynamische wereld van handel en (food)industrie? We bieden advies over onderwerpen als:

  • Merkwaardestrategie
  • Account based marketing
  • Ontwikkelen ‘thought leadership’

Ander onderzoek

Andere onderzoeken die wij voor u kunnen uitvoeren zijn:

Wilt u weten wat MAGIS voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met onze marktspecialist.

Onze marktspecialist

Tanya Martinus
Strategisch adviseur

Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889

Of mail naar t.martinus@magis.nl