Onderzoek

HomeOnderzoek

Onderzoek laat uw bedrijf groeien.

Onderzoek is belangrijk voor het functioneren van een organisatie. Niet alleen wordt duidelijk wat binnen uw organisatie speelt, u krijgt ook inzicht in de wensen en behoeften van uw klant.

MAGIS helpt u met het vinden van antwoorden. Door een onderzoek op maat. Van klanttevredenheidsonderzoek, imago-onderzoek, marktverkenning, klantdata-analyse tot positioneringsonderzoek.
Samen kijken we welk onderzoek het beste bij uw vraag past. We lichten enkele onderzoeken toe.

Zin in advies? We helpen u graag meer uit uw organisatie te halen. Maak een afspraak om te zien of het klikt.  

Klanttevredenheidsonderzoek
Het succes van een organisatie valt of staat met de tevredenheid van haar klanten. Een klanttevredenheidsonderzoek laat zien hoe tevreden uw klant is. Over uw producten en diensten, het contact, de service en uw medewerkers.

Werkwijze
We maken gebruik van ons eigen enquêtesysteem. Kiest u voor een eenmalige of doorlopende meting? Wilt u weten of uw klant uw organisatie aanbeveelt bij bekenden? Dan zetten we de Net Promoter Score in. Ook de uitkomsten van onze Customer Effect Score laten precies zien waar we samen de klantervaring kunnen verbeteren.

Imago-onderzoek
Hoe kijkt uw klant of medewerker tegen uw bedrijf aan? Daar komen we achter door een imago-onderzoek. Welk imago wilt uw organisatie uitstralen? Wat zijn de associaties bij uw bedrijf? Deze vragen zijn het uitgangspunt.

Werkwijze
Allereerst vragen wij of u weet welk beeld uw klant van uw organisatie heeft. Zo komen we erachter in hoeverre uw ideeën al dan niet overeenkomen met die van uw klant. Dan wordt het daadwerkelijke verbeterpotentieel duidelijk en kunnen we verder met de volgende stap.Wilt u feiten achterhalen en concrete cijfers in handen krijgen, dan raden we kwantitatief onderzoek aan (online, telefonisch of schriftelijk). Door kwalitatief onderzoek krijgt u meer inzicht in ervaringen en betekenis. Een combinatie zorgt voor zowel diepgang als de mogelijkheid om uitkomsten te generaliseren.

Klantdata-analyse
Een klantdata-analyse levert scherpe inzichten op in de ervaringen, oordelen en behoeften van de doelgroepen van uw organisatie. Door klantdata-analyse weet u wat leeft onder (specifieke) groepen klanten of medewerkers.

Werkwijze
Waarschijnlijk heeft u al meer informatie in huis dan u denkt. Met Smart Data-Analyse kijkt MAGIS naar bestaande data, gegevens op het web en resultaten uit nieuw onderzoek. Met zo’n nieuwe analyse kunnen we bijvoorbeeld:

  • Verbanden onderzoeken tussen respondentkenmerken, contextuele kenmerken en vragenlijstantwoorden.
  • Dieper ingaan op zaken als waardering.
  • Het lopende onderzoek optimaliseren door andere vragen te stellen.  

GERELATEERD NIEUWS

Blijf op de hoogte

ONZE MARKTSPECIALIST

Ons kantoor bevindt zich in de landelijke omgeving van Hoog-Keppel, achter Arnhem. Vanuit dit kantoor zitten wij centraal om onze klanten door heel Nederland te bereiken.

Magis trap-1 - keuze

TANYA MARTINUS

Directeur / strategisch adviseur

 t.martinus@magis.nl
 +31 (0)314 – 359889

VRAAG ONZE 5 STAPPEN VOOR EEN EFFECTIEVERE DIENSTVERLENING.

Laat uw contactgegevens achter en we sturen u onze 5 stappen voor een effectievere dienstverlening toe.

    Ja, houd mij op de hoogte van nieuws en inspiratie.

    Meer informatie over de mogelijkheden van onderzoek voor uw organisatie?