Door de coronamaatregelen en de gevolgen daarvan ligt er momenteel extra druk op u als gemeente. Hierdoor kan de uitvoering van het Cliëntervaringsonderzoek (CEO) Wmo en Jeugdwet over 2019 op een ongeschikt moment komen. Het ministerie van VWS biedt daarom enige flexibiliteit in het aanleveren van de gegevens.

Verruimde aanlevertermijn

Alle gemeenten krijgen de mogelijkheid de resultaten ook na 1 juli 2020 aan te leveren. Heeft u het CEO over 2019 al uitgevoerd of bent u daar nog mee bezig, maar is het aanleveren voor 1 juli niet haalbaar? Dan heeft u de mogelijkheid dit nadien nog aan te leveren. Wanneer u nog niet bezig bent met het uitvoeren van het CEO over 2019, kunt u dit op een later moment in het jaar alsnog doen en de resultaten dan aanleveren. Als het in het geheel niet mogelijk is een CEO over 2019 uit te voeren, zal u een bericht aan het ministerie van VWS moeten sturen ter kennisgeving. Meer informatie over de aanlevering van het CEO 2019 vindt u hier.

Voer het CEO 2019 wel uit!

Ga in gesprek met de cliënt met het CEO over 2019

Overweegt u het CEO 2019 niet uit te voeren? Bedenk dan goed of dit verstandig is. Wij zetten voor u de redenen voor het wel uit te voeren van het CEO op een rij:

Wij ontzorgen

Wij voeren op dit moment voor verschillende gemeenten het CEO over 2019 uit. Doordat wij dit al langere tijd doen, zijn wij in de gelegenheid dit onderzoek op korte termijn op te zetten. Ook later dit jaar, bijvoorbeeld na de zomer, kunnen wij voor u het CEO uitvoeren. Tevens wordt de aanlevering van de juiste gegevens bij het ministerie door ons verzorgd.

Continumeting de manier om direct bij te sturen

U kunt het CEO eenmalig uitvoeren of door het jaar heen meten. Het doorlopend uitvoeren van het CEO doen wij op unieke wijze, namelijk in 2 – 3 fasen. U stelt dan de vragen op het juiste moment, omdat de klantervaring nog vers is. Tegelijkertijd voelen uw cliënten zich gehoord en erkend.

Fase 1: de toegang. Eén maand na het eerste contact vragen wij naar de ervaring van de cliënt over dat contact.
Fase 2: de kwaliteit. Vier à vijf maanden later vragen wij naar de kwaliteit van de voorziening.
Fase 3: het effect. Weer vier à vijf maanden later vragen wij naar het effect van de voorziening. In geval van een hulpmiddel kunnen fase 2 en 3 tegelijkertijd worden gemonitord.  

Cliënten geven zelf aan hoe ze mee willen doen; schriftelijk, telefonisch of online. Dit verhoogt de respons en betrokkenheid. Via ons online dashboard heeft u 24/7 toegang tot de resultaten. Bijsturen kon nog nooit zo snel!

Vrijblijvend contact

Als onderzoekspartner denken wij graag met u mee over wat voor u de juiste aanpak is. Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor het uitvoeren van een CEO? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij vertellen u graag meer.