Aankondiging bedrijfsovername Quotus Research door MAGIS marketing & research B.V.
MAGIS marketing & research, sinds 1985 actief als marketingadvies- en onderzoeksbureau, heeft op 6 januari 2022 Quotus Research overgenomen. Quotus Research is sinds 2011 actief als specialist op gebied Consumentenonderzoek, Shopperonderzoek en Customer Experience Management.
Met de overname van Quotus Research wil MAGIS haar marktpositie binnen de FMCG & Retail versterken. Tanya Martinus: “Wij werkten al een aantal jaren voor Quotus Research voor de uitvoering van diverse onderzoeken voor een aantal merken. MAGIS is gespecialiseerd in het adviseren van profit en non-profit organisaties bij uiteenlopende strategische en marketingvraagstukken. De overname van Quotus Research past perfect in onze strategie om in FMCG & Retail nog verder door te groeien”.
Quotus Research is complementair aan het dienstenportfolio dat MAGIS biedt. Naast kwantitatief en kwalitatief onderzoek zetten ze beiden sterk in op flexibiliteit en daardoor het leveren van vakkundig en snel maatwerk. Zo beschikt MAGIS met de overname ook over een consumentenpanel die online of offline op specifieke onderzoeken kan worden ingezet. Op deze manier kan MAGIS de retailer, fabrikant of het merk nog beter adviseren hoe zij producten, schappresentaties of shopperactivaties nog beter kan laten aansluiten bij klantbehoeften.
Oud-eigenaar Cindy de Jonge zal voorlopig aanblijven als adviseur en zal zorgen voor een soepele overgang van de bedrijfsactiviteiten naar MAGIS.