Marktverkenning
Een marktverkenning biedt inzichten in de markten die worden bereikt, maar ook waar kansen liggen. Door veranderingen op markten is een gedegen marktverkenning de laatste jaren van groter belang geworden:
- Concurrentie komt uit onverwachte hoeken. Creativiteit wordt steeds belangrijker. Om op de hoogte te blijven kan met een marktverkenning ingespeeld worden op de komst van nieuwe concurrentie.
- Doelgroepen zijn aan verandering onderhevig. Marktverkenning biedt inzicht in de veranderende wensen en behoeften van een doelgroep.
- Een marktverkenning geeft handvatten met betrekking tot marktsegmenten, belangrijke spelers op de markt, trends en andere marktkarakteristieken.
- In het huidige speelveld spelen technologische ontwikkelingen een steeds grotere rol. Door op de hoogte te zijn van de markt, kan hier beter op ingespeeld worden.
MAGIS heeft jarenlange ervaring met het uitvoeren van een gedegen marktverkenning in diverse markten. Omdat elke marktverkenning uniek is bieden wij een plan van aanpak op maat. Wij kijken daarnaast gericht naar de toekomst en de implementatie van de uitkomsten van de marktverkenning. Deze geven basis voor een strategische invulling.
Meer informatie over een marktverkenning voor uw organisatie?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten.
Tanya Martinus
Strategisch adviseur
Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889
Of mail naar t.martinus@magis.nl