Consumentonderzoek
Inzicht in wat consumenten denken en voelen is van essentieel belang voor bedrijven en/of merken om hun visie, producten en marketing te blijven optimaliseren. Met consumentonderzoek onderzoeken wij de voorkeuren, gedragingen, motivaties en het koopgedrag van de (desbetreffende) consument. Consumentonderzoek levert nieuwe inzichten op die gebruikt kunnen worden voor het maken van categorievisies, NPD’s (New Product Developments), het opstellen van consumentenprofielen, consumptieprofielen en eetpatronen voor uw product.
Gebruikersonderzoek
Een gebruikersonderzoek helpt u aan inzichten hoe uw product door consumenten wordt gebruikt. Is dit op één unieke manier, of zijn er verschillende manieren en momenten van gebruik? Vragen die in dit onderzoek gesteld worden zijn gefocust op hoe de klant gebruikt, wat hij/zij gebruikt, wanneer en met wie? Welke producten zijn eventuele alternatieven voor hetzelfde gebruik? Dit type consumentonderzoek kan zowel online als offline worden gedaan.
CDT - Consumer Decision Tree
De CDT is een visuele segmentatie van de categorie, vanuit het oogpunt van de gebruiker, de consument. De CDT leert ons hoe consumenten de categorie zien en hoe zij de producten in de categorie gebruiken. We leren welke segmenten voor hen belangrijk zijn en waarom. En we leren welke substituten worden aangewend als bepaalde producten er niet meer zijn. Dit helpt ons om het schap beter naar consumentenwensen in te delen. Een CDT is een blauwdruk voor schappenplannen, een identificatie van ‘assortimenthiaten’ en een ‘witruimte analyse’ voor nieuwe kansen in het schap. Een CDT is onderhevig aan trends en veranderend consumentengedrag. Daarom is het goed deze om de 2 tot 4 jaar te updaten.
Consumentenprofielen
Klantsafari
Onze onderzoeksmethoden
Het consumentonderzoek kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Dit kan zowel online als offline en ook op de winkelvloer.
Interviews
Online enquêtes
Focusgroepen
Observaties
Dagboeken
Online communities of Fora
Meer informatie over de mogelijkheden van consumentonderzoek voor uw organisatie?
Neem vrijblijvend contact op met onze specialist.
Tanya Martinus
Strategisch adviseur
Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889
Of mail naar t.martinus@magis.nl