Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Medewerkers zetten zich dagelijks in om de missie en doelstellingen van de organisatie in praktijk te brengen. Het is daarom belangrijk te achterhalen of medewerkers tevreden zijn. Zijn er processen die efficiënter kunnen, hoe verloopt samenwerking, zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden? Dit zijn vragen die beantwoord kunnen worden in een medewerkerstevredenheidsonderzoek. Wilt u meer weten hoe u uw medewerkers kunt blijven binden en boeien? Dan biedt een medewerkersbetrokkenheidsonderzoek of medewerkersbehoefteonderzoek uitkomst.

Er zijn diverse vraagstukken waarbij medewerkerstevredenheidsonderzoek ingezet kan worden. Medewerkers hebben vaak goede ideeën. Door te vragen naar deze ideeën en meningen wordt bovendien de betrokkenheid van  medewerkers vergroot, want: medewerkers kunnen heel goed meedenken over de toekomst van het bedrijf.  Tevens is de mening van de medewerker interessant met betrekking tot het beeld van het bedrijf. Hiervoor zetten wij een positioneringsonderzoek of imago-onderzoek in.

MAGIS heeft vele jaren ervaring met medewerkerstevredenheidsonderzoek. Het is belangrijk om te starten met een goede voorbereiding. Met welk doel gaan we onderzoeken? Zodra dat doel helder is kunnen we starten met de keuze voor een passende methode, dataverzameling en rapportage. Ook adviseren wij u over de timing van het onderzoek en ook de frequentie, want ook doorlopend meten van de tevredenheid, ervaringen, meningen en behoeften van uw medewerkers is bij ons een mogelijkheid. De keuze is afhankelijk van het doel van het onderzoek.

Meer informatie over de mogelijkheden van medewerkerstevredenheidsonderzoeken voor uw organisatie?

Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten.

Tanya Martinus
Strategisch adviseur

Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889

Of mail naar t.martinus@magis.nl