Klantreis

Een klantreis (‘customer journey’) bestaat uit alle stappen die een klant zet naar een bepaald doel. Op welke momenten heeft een klant contact met uw bedrijf en hoe ervaart uw klant deze contactmomenten? Dat wordt allemaal uitgewerkt in een klantreis. Belangrijk hierbij is: wat gebeurt er tussen twee contactmomenten? U gaat bijvoorbeeld met de trein naar Amsterdam; het eerste contactmoment is ‘kaartje online kopen’ en het tweede contactmoment is ‘in de trein stappen’. Wat gebeurt tussen deze twee momenten? U moet bijvoorbeeld naar het station; dan zou de treinvervoerder kunnen bekijken of zij u kan helpen naar het station te komen. Door beter te begrijpen welk proces en beslismomenten de klant doormaakt kunt u op de juiste momenten uw toegevoegde waarde tonen. Daarnaast biedt een klantreis inzichten in waar verbeteringen in het proces kunnen worden aangebracht.

MAGIS ondersteunt u hier graag bij. Indien u een specifiek vraagstuk heeft denken wij graag mee over de mogelijkheden.


Meer informatie over de mogelijkheden van een klantreis voor uw organisatie?

Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten.

Tanya Martinus
Strategisch adviseur

Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889

Of mail naar t.martinus@magis.nl