Blog

HomeBlogDurf jij om feedback te vragen?

Durf jij om feedback te vragen?

Vaak is het lastig om te vragen naar feedback en te luisteren naar de mening of de beoordeling van een ander. Hoe vervelend het soms ook is, feedback is uitermate belangrijk.

Als het om positieve feedback gaat dan zijn we altijd bereid om het compliment aan te nemen en naar de ander te luisteren. Als het gaat om negatieve feedback dan beschermen we onszelf en horen we niet wat we eigenlijk moeten horen; we komen met tegenargumenten zonder echt naar de ander te luisteren.

We horen graag wat we wel goed doen; ook weten we vaak wel wat er niet goed gaat maar willen het niet horen. De klant oordeelt misschien op een onaardige manier over de kwaliteit van het geleverde product of de aangeboden dienst maar hij bedoelt het niet persoonlijk. Eigenlijk geeft hij jou een kans om het op te lossen en het in de toekomst beter te doen.

Vraag je klant daarom standaard om feedback. Wees niet bang voor het antwoord. Zodra je een product verkocht of een dienst geleverd hebt, vraag je klant dan wat hij vond van het verkoopproces, hoe hij te woord is gestaan, hoe snel hij geholpen is, etc.

Belangrijk is wel dat je serieus luistert naar wat je klant zegt, ook al is de feedback een keer minder positief dan je had ingeschat.

Zie het belang feedback niet over het hoofd. Bij effectief gebruik is het een geweldige bron van informatie die je helpt om te groeien en geld te verdienen. Sta er voor open en luister er naar. Bovendien geeft positieve feedback jouw motivatie een enorme boost.

@ Stella Jansen

Bron: www.dingerdiscustomercare.com