Medewerkersonderzoek

HomeOnderzoekMedewerkersonderzoek

Binden en blijven boeien

Medewerkers zetten zich dagelijks in om de missie en doelstellingen van de organisatie in praktijk te brengen. Het is daarom belangrijk te achterhalen of medewerkers tevreden zijn. Zijn er processen die efficiënter kunnen, hoe verloopt samenwerking, zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden? Dit zijn vragen die beantwoord kunnen worden in een medewerkers-tevredenheidsonderzoek. Wilt u meer weten hoe u uw medewerkers kunt blijven binden en boeien? Dan biedt een medewerkers-betrokkenheidsonderzoek of medewerkersbehoefteonderzoek uitkomst.

Er zijn diverse vraagstukken waarbij medewerkersonderzoek ingezet kan worden. Medewerkers hebben vaak goede ideeën. Door te vragen naar deze ideeën en meningen wordt bovendien de betrokkenheid van medewerkers vergroot. Medewerkers kunnen goed meedenken over de toekomst van het bedrijf, bijvoorbeeld in een positioneringsonderzoek. Tevens is de mening van de medewerker interessant met betrekking tot het beeld van het bedrijf, bijvoorbeeld in een imago onderzoek.

MAGIS heeft vele jaren ervaring met medewerkersonderzoek. Het is belangrijk om te starten met een goede voorbereiding. Waarom wilt u dit onderzoek? Zodra het doel helder is kunnen we starten met de keuze voor een passende methode, dataverzameling en rapportage. Ook adviseren wij u over de timing van het onderzoek en ook de frequentie, want ook doorlopend meten van de tevredenheid, ervaringen, meningen en behoeften van uw medewerkers is bij ons een mogelijkheid. De keuze is afhankelijk van het doel van het onderzoek.

Binden en blijven boeien

Meer informatie over de mogelijkheden van medewerkersonderzoeken voor uw organisatie?