Klanttevredenheidsonderzoek

Hoe tevreden is uw klant? Wat vinden klanten van uw producten en diensten? Hoe ervaren zij het contact, de service en de medewerkers? In hoeverre bevelen klanten uw organisatie aan bij vrienden, collega’s of kennissen? Een klanttevredenheidsonderzoek verschaft u belangrijke inzichten waarmee uw organisatie het elke dag beter kan doen voor haar klanten.

Het succes van uw organisatie valt of staat met de tevredenheid van haar klanten. Door klantgericht te werken en de producten en diensten van uw organisatie af te stemmen op de behoeften van klanten zorgt u voor tevreden en loyale klanten.

Er zijn diverse thema’s die naar voren kunnen komen in een klanttevredenheidsonderzoek:

  • Producten/diensten
  • Communicatie
  • Medewerkers
  • Bereikbaarheid
  • Dienstverlening
  • Etc.


MAGIS kan het klanttevredenheidsonderzoek op diverse manieren uitvoeren. Wij zetten onze onderzoeken uit in een eigen enquêtesysteem waarmee wij het onderzoek zo optimaal mogelijk kunnen uitvoeren.

Eenmalige meting

  • Eenmalig tevredenheid klanten ophalen
  • Als 0-meting die later vergeleken kan worden


Doorlopende meting

  • Continu live inzicht tevredenheid
  • Mogelijkheid tot sturing en verbetering


Wij bepalen graag samen met u welke mogelijkheden aansluiten bij uw vraagstuk en leveren een plan van aanpak op maat aan.

Enkele voorbeelden van elementen die wij in kaart kunnen brengen:

  • Net Promoter Score: in hoeverre bevelen klanten uw organisatie aan?
  • Customer Effort Score: hoeveel moeite ervaren klanten om hun behoeften te realiseren?
  • Tevredenheid over verschillende aspecten van de dienstverlening.
Klanttevredenheidsonderzoek

Meer informatie over de mogelijkheden van klanttevredenheidsonderzoeken voor uw organisatie?

Neem vrijblijvend contact op met onze specialisten.

Tanya Martinus
Strategisch adviseur

Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889

Of mail naar t.martinus@magis.nl