Klantdata-analyse

Verrassende nieuwe inzichten. Oganisaties bezitten veel data van klanten, er is veel data op het web beschikbaar én MAGIS haalt door middel van
onderzoeken nieuwe data op. Als wij slim met deze data omgaan kunnen hieruit verhelderende inzichten gehaald worden. Wij noemen onze klantdata-analyse dan Smart data-analyse.

Klantdata-analyses leveren scherpe inzichten op in de ervaringen, oordelen en behoeften van de doelgroepen van uw organisatie. Zo weet u wat er leeft onder (specifieke) groepen klanten of medewerkers, en kan uw organisatie hier gericht op sturen.

MAGIS biedt verschillende mogelijkheden voor klantdata-analyse:

  • Het koppelen van antwoorden op vragenlijsten aan respondentkenmerken en contextuele kenmerken (geografische kenmerken, organisatiekenmerken). Hierbij kunnen wij bijvoorbeeld gebruik maken van data die reeds bekend is bij bijvoorbeeld het CBS.
  • Verdieping naar kenmerken die voor uw organisatie relevant zijn:

    • Waardering dienstverlening gemeente specifiek per afdeling of medewerker
    • Waardering dienstverlening zakelijke dienstverlener per vestiging/regio
    • Waardering dienstverlening woningcorporatie op complexniveau

  • Het onderzoeken van verbanden tussen respondentkenmerken, contextuele kenmerken en vragenlijstantwoorden:

    • Verbanden tussen waardering van contact en tevredenheid over de dienstverlening
    • Verbanden tussen klantkenmerken en het oordeel over uw product of dienst
    • Verbanden tussen wijkkenmerken en het ervaren woongenot van huurders

  • Een versimpelde weergave van resultaten door middel van datareductietechnieken. Deze versimpelde weergave presenteren wij bijvoorbeeld in een infographic.
  • Vergelijkingen met onderzoeken van eerdere jaren en met vergelijkbare organisaties (in het bijzonder gemeenten en woningcorporaties).


Met MAGIS haalt uw organisatie meer uit onderzoeksdata. Hiervoor bestaan verschillende mogelijkheden die volledig met uw organisatie worden afgestemd. Met de resultaten kan uw organisatie direct aan de slag!


Meer informatie over de mogelijkheden van klantdata-analyse voor uw organisatie?

Neem vrijblijvend
 contact op met onze specialisten.

Tanya Martinus
Strategisch adviseur

Bel Tanya via +31 (0)314 – 359889

Of mail naar t.martinus@magis.nl