Blog

HomeBlogInvesteren in je klant loont: loyaliteit

Investeren in je klant loont: loyaliteit

Als je nieuwe kleding gaat kopen dan ga je winkelen. Verschillende kledingstukken passen en uiteindelijk het leukste kopen. Zit het lekker, draagt het fijn, krijg je positieve reacties en kan je het goed combineren met je andere kleding? Dan is het goed, dan heb je er een goed gevoel.

Wanneer je weer nieuwe kleding gaat kopen ga je weer even terug naar de winkel waar je de vorige keer geslaagd bent. Die kleding gaf je een goed gevoel en de behulpzaamheid van de medewerkers was prettig waardoor je de kleding hebt gekocht.

Dit zijn allemaal issues die je, vaak onbewust, mee laat wegen in het volgende shopmoment. Maar als je tijdens de volgende aankoop een andere of vervelende beleving hebt met de betreffende winkel of de kleding, kan dit invloed hebben op je loyaliteit. Ga je dan de volgende keer weer naar deze winkel of kies je voor een alternatief?

Loyaliteit is voor alle ondernemingen belangrijk. Loyale gaan nieuwe klantbelevingen aan. Het is belangrijk je klanten te betrekken bij je organisatie. Weet wat je klant van je verwacht en laat je inspireren door je klant. Bijvoorbeeld door onderzoek of nodig je klant eens bij je uit! Medewerkers zijn ook een belangrijke factor in klantloyaliteit. De service en klantgerichtheid van een medewerker zijn van ongekend belang voor een loyale klant. Bij iemand die je prettig te woord staat en goed kan adviseren kom je toch graag terug? Medewerkers kunnen je waardevolle informatie geven over je klant. Zij werken immers direct met je klant.

Investeer in je medewerker en in je klant, dan zullen ze ook loyaal zijn aan jou!